1 Ocak 2009 Perşembe

2009'a Mektup



2008'i bir veda yazısı ya da bir sene öncesinden yapılmamış işlerin bir sonraki seneye boca edildiği güya istek listesi tarzı bir arzuhalci mektubuyla bitirmektense, zaten hep harcanan, heba edilen yeni yılın ilk gününde yeni yıla bir mektup yazayım dedim.

Bunu neden düşündüğümü ya da bunun nereden aklıma geldiğini hemen aktarayım.

Bilirsiniz, genelde insanlar bir yılın bitiminde öyle veya böyle bir bilanço yaparlar ve bir sene öncesine kadar ne olmamışsa bunu yeni yıldan beklerler. Bir sene boyunca ne yapamamışlarsa yeni yıldan talep ederler. Bunu genelde hepimiz bir şekilde yaparız.

Bunu düşünürken aklıma 'Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır' deyiminin hikâyesi geldi. Bilir misiniz? Hatırladığım kadarıyla anlatayım: Çok eski zamanlarda Mart aslında 30 gün sürermiş. O kadar soğuk geçermiş, o kadar canından bezdirirmiş ki insanları, hepsi gitsin diye dualar edermiş. Gene böyle bir sene, Mart yapmadığını bırakmamış insanoğluna. Son gün artık herkes isyan etmiş ve hepsi yüksek sesle bağıra çağıra, göbek atarak, dans ederek 'yaşasın, gidiyor, bu son gün, yarın Nisan geliyor, kurtuluyoruz senden, keşke bir daha gelmesen' nidalarıyla Mart'ın gidişini kutlamaya başlamışlar. Mart çok bozulmuş. 'Ben size gösteririm' demiş ve gidip Nisan'ın kapısını çalmış. Nisan'a sormuş: 'Nisan kardeş, bana çocuklarından birini verebilir misin? Bir işim var bitiremedim. Onlardan biri bana lâzım.' demiş. Nisan da neden diye sormamış ve bir çocuğunu ona vermiş. Ertesi sabah Nisan geldi zannedip sıkı giyinmeyen, ateş yakmayan insanlar buz gibi bir Mart gününe ve gün boyu süren fırtınalara, kara ve soğuğa uyanmışlar. Kapıdan bakan içeri kaçıp evde ne bulursa yakıp ısınmaya çalışmış. Mart da intikamını almış olarak ertesi gün yerini Nisan'a bırakmış. O günden beri de Mart 31 gün sürermiş.

Ne alâka demeyin. Ben de şöyle düşündüm. Vızırdamayacağım, şikâyet etmeyeceğim, getirdiğiyle götürdüğüyle, kattığıyla eksilttiğiyle sonuçta yaşandı koca bir yıl. Bana gene de herşey için teşekkür etmek, olanlara aynanın öbür yanından bakmak yakışır diyorum. Onu uğurlamama sebebim yukarıdaki masalda saklı.

2009 geldi. Hoşgeldi!

Değişik olacağını gelişiyle belli etti. Normalde son derece heyecanlı, hareketli ve hazırlıklı bir şekilde karşılarım yeni yılı. Bu sene hazırlıklı olmasına hazırlıklıydım. Şampanyasına kadar herşey hazırdı da, yeni yıla girilen anda, 'a girmişiz' dedim yalnızca. 'Bu sene şunları yapacağım, bunları yapmayacağım' gibi bir liste hazırlamadım. 'Ay, sene sonuna kadar şu kitabı bitireyim, ilk olarak bu kitabı okuyayım' falan da demedim. Kırmızı don olayına girmedim. Kimseye hediye almadım. Normalde yapmadığım bir şey yaptım, bir mesaj yazıp sevdiğim herkese yolladım cep telefonumdan. Bunun öncesinde ve sonrasında bayağı bir mesaj geldi.


Evet, 2009. Biliyorum herkesin senden beklentileri var, herkesin talepleri var. Sen de her sene gibi 31 Aralık'ta uğurlanacak, yerini başka bir yıla bırakacaksın. Seni hemen unutup yenisine sarılacak insanoğlu. Bu doğal döngü. Şimdi herkes seni çok seviyor çünkü herkes bir umut, bu sene daha iyi olacak diyor. Ben işin felsefesine girmeden, olacak olanların ve bizi bekleyenlerin evrensel açılımını yapmadan direkt senden beklentilerime gireyim istersen. ;-)

Sevgili 2009...

* Ben öncelikle artık maddi açıdan iyi bir yerde ve durumda olmak istiyorum.

* İşlerimle ilgili planların düzene girmesini, işlerin planladığımız gibi gitmesini istiyorum. (Bu konuyla ilgili olarak 2008 girişimi başlatma yılıydı, nasıl kızayım 2008'e? Girişimlerin aksiyona dönüşme yılı da 2009 olacak. Nasıl beklentim olmasın?) Yani demem odur ki, kafamdaki epeyce bir planı projeyi hayata geçireyim artık sayende. Bu projeler belli; kendime ait turlarım, senaryo projelerim, film projelerimiz, Mardin projelerim, kadınlarla ilgili projeler, diğer sosyal içerikli projeler, kitap projelerim.

* Özel hayatımla ilgili biliyorum ki, her ne olacaksa benim için çok güzel olacak ve hayırlısı olmayacaksa yüce alem beni öylesine bir korumaya alır ki, o yüzden sana söylemek istediğim, sen de haliyle benim için iyisini bilirsin ve getireceksindir. :)

* Benim senden en büyük arzum, talebim, beklentim aslında hayvanlar, çocuklar ve çevreyle ilgili. 2008 utanç yılı oldu bence insanoğlu için. Haydi bir 'mucize' yarat da, insanoğlu hayvanlara, çocuklara, çevreye ve dünyaya daha saygılı ve duyarlı olsunlar. Bu sene bizleri şaşırtsınlar.

* Bu sene artık taşınayım. Kendime ait yaşamım ve evim olsun, eskisinden de güzel olsun. :)

Ben senden umutluyum 2009. Sessizce girdin hayatıma. Hoşgeldin! Güzellikler ve bereketinle geldin, ben eminim bundan.

Şaşırt bizi 2009!

Hoşgeldin!
Resim: İman Maleki

8 yorum:

parka dedi ki...

Sevgili Nükhet
2009 denen bir sürü günden ibaret zaman diliminden nekadar çok şey istemişsin böyle. Eminim senin kıyında köşende bir kaç ek listen daha vardır. Şaka bir yana tüm temennilerinin bu yıl gerçekleşmesi dilerim arkadaşım.

Mutlu Yıllar

Nükhet Everi dedi ki...

Bende liste bitmez canım arkadaşım... Ben yalnızca zaten başlanan işleri bitirmek adına kendimi de gaza getirdim diyelim. Ama 2009 bunların şanını şerefini taşımak ister bence. Vay be n güzel seneydi dememizi ister hele hele şu hayvanlar vs konusunda...

Senin de tüm hayâllerin gerçekleşsin sevgili Kara Kalemciğim...

Mutlu mutlu mutlu yıllar!

sezgi dedi ki...

canııım ablaaaaaammmm bencee bu dıleklerının hepsı gerceklesecekkkk ılk oncee maddı acıdan rahat bır yasam daha sonraaa bır perı masalı kadar guzelll bır ask:))))kendı evııınıdeee senenın ortalrında getırecekk
benım 2009dan bu dıleklerımın dısında kendım ıcın ıstedıgım tek sey senın yanından ayrılmamamk senınle hep beraber olmak sen olduktan sonra yanımda hersey coook guzel gelır hayatımdaaa sen olduktan sonra guzelllıkler gelır zaten:)

Nükhet Everi dedi ki...

Bunların hepsine teşekkür ediyor ve AMİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİn diyorum Sezgiciğim.

Zaten yeni yıla benimle birlikte girdiğine göre kendinle ilgili yazdıkların otomatikman gerçekleşecek ama diğerleri konusunda korkulur kızım senden, falcı mızın, büyücü mü, cadı mı? Her dediğin çıkar bilirim... hehehe, hayırlısı ve AMİİİİİİİİİİİİİİİİİİİN diyorum...
Sağol...

ilknur dedi ki...

Sevgili Dost,
2009 sana, bana, tüm sevdiklerimize hayırlı gelsin. Kalbimizin derinliklerinde saklı duran bütün hayallerimiz, bir bir gerçek olsunlar. Biz bile şaşıralım:))Seni sevgiyle kucaklıyorum ve çoook seviyorum. iko

Nükhet Everi dedi ki...

Canım benim... Amin! Ben hep diyorum, şaşırtsın 2009 güzellik ve bereketiyle... Ben de seni çok seviyorum!

Basak dedi ki...

Başladığınız tüm işleri bitirecek enerjinizi 2009'da hiç yitirmemmniz dileğiyle. sevgiler

Zeynep Everi dedi ki...

Canım Amiiiiiiiiiiiiiiiiin diyorum ben de sana. Beklemediklerin eklemediklerin de şaşırtsın ve mutlu etsin seni. Piyango falan vurusa beni de gör:) Muckkk harika bir 2009 hepimize.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails