15 Ocak 2009 Perşembe

4

Şu bizim aydan zıplayıp dünyaya düşen kedi var ya hani şu Aydan Atlayan Kedi diye de bilinen, beni mimledi. Aslında ben gidip sazan gibi kendimi mimlettim. O da pat diye kafama mim attı! Puh!

Efendim, emriniz olur kedi hanım, hemen mime cevap yazalım.
Mim'in konusu şu: "Yaptığım 4 işi, defalarca izleyebileceğim 4 filmi, yaşadığım 4 yeri, izlediğim 4 tv programını, tatil için gittiğim 4 yeri, en sevdiğim 4 yemeği, hemen şimdi olmak isteyeceğim 4 yeri ve bir yağmur damlası olsaydım düşmek isteyeceğim 4 yeri" yazacakmışım. İstersem hepsine istersem yalnızca yağmur damlası bölümüne cevap yazacakmışım.

Ben hepsini cevaplamak istiyorum.

Yaptığım 4 iş: Ben bu soruyu herhalde yapmaktan zevk aldığım dört iş olarak cevaplamak gerekir diye algıladım.

1- Rehberlik: Bu benim mesleğim ve ben mesleğimi seviyorum, hatta ona aşığım. Rehberliği de TR'nin her yerinde zevkle yapıyorum. Güzel bir İstanbul turu, GAP turu, benim organize edip programını yazdığım Mardin turu, Doğu Anadolu ya da Karadeniz'de bir tur, Ege'nin özellikle kuzeyinde yaptığım turlar, Efes turu, Afrodisias turu vs.

2- Yazmak: İşte bu hastalık derecesinde, tutku derecesinde bir şey benim için. Bana mutluluk veren bir şey.

3- Oyuncu koçluğu ve eğitimi: Özellikle tiyatro konusunda Grotowski ve Barba metodlarıyla verdiğim dersler, yaptığım workshoplar. Oyuncu koçluğu. TR'de oyuncu koçu adama mesleğini öğreten, oyunculuk öğreten kişi diye algılanır ama öyle değildir. Oyuncu koçu dış gözdür. İyi eğitimli de olsa her oyuncu oyuncu koçuyla çalışmalıdır.

4- Sosyal projeler: Kadınlara, çocuklara ve çocukların eğitimine yönelik sosyal içerikli (özellikle de Güneydoğu Anadolu'da) projelerin her safhası.

Defalarca izleyebileceğim 4 film:

Bu çok basit...

1- Sarhoş Atlar Zamanı

2- Uçurtma Avcısı

3- Olağan Şüpheliler

4- Frekans

Yaşadığım 4 yer:

Valla ben bunu da hem yaşadığım hem de yaşamaktan mutlu olduğum yerler olarak algılıyorum. Bu nedenle:

1- İstanbul / 2- Viyana / 3- Havana / 4- Ankara

diye kısaca özetleyerek geçiyorum.

İzlediğim 4 tv programı:

Sanırım bu da en hoşlandıklarım anlamında algılanmalı. Çünkü ben çok şey seyrederim ama cevap basit. İllâ da bugünden olması gerekmez sanırım...

1- Her ne yaparsa yapsın Okaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan Bayülgeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen programları... Gece Kuşu, Zaga, Makina, Disco Kralı gibi. Ama NTV'deki programı da tabiî ki.

2- Ben güzel dizileri de severim... Aşk-ı memnu, Hatırla Sevgili, Sıla, Adanalı, Çemberimde Güloya, Kırık Kanatlar, Yol Arkadaşım vs vs pek çok bu ve buna benzer dizi. Gerek beğendiğim için, gerek senaryosu için, gerekse tanıdığım oyuncular ya da benim de öğrencim olan oyuncuları seyretmek için...

3- Haber ve tartışma programları. Bu konuda isme gerek yok. Duruma, konuya, katılımcılara göre değişir.

4- Ne yaparsa yapsın, gak dese ekrana burnumu dayayıp seyredeceğim biri de Mete Belovacıklıdır. Bir zamanlar CNN Türk'te Cafe Siyaset'i yaparken turlarımı bile ona göre ayarlardım. :)))) Şimdilerde ATA TV'de ve ben onu seyretmeye doyamıyorum.

Tatil için gittiğim 4 yer:

Ben gene bana bir şey ifade eden, orada olmaktan mutlu olduğum yerleri sayayım. Her ne kadar rehber de olsam, çalıştığım yerlere de gidip tatil yapıyorum haliyle. Çok yer gördüm, çok yere gittim ama benim için en önde gelen ve özel yerler:

1- Mardin: Seviyorum, tapıyorum, ölüyorum, bitiyorum. Özlemi içimi yakıyor. Bir bahaneyle her fırsatta gidiyorum.

2- Erivan: O kadar seviyorum ki, benim başka yerlere özlemimi bitirdi içimde.

3- Cunda: Dünyanın en güzel yerlerinden biri, benim mutlu olduğum yerlerden biri.

4- Selçuk / İzmir: Orada hissettiklerimi, dugularımı anlatmak pek öyle mümkün değil. Orası belki de ilk aşkım benim.

En sevdiğim 4 yemek:

Ben vegan vejetaryenim. Benden öyle sağlıksız şeyler beklemeyin... :))))

1- Makarna (sosunu ben hazırlayacağım, vegan blogumda tarifi var)

2- Mercimek ve Çilav.

3- Yemekten sayılmaz ama Topik. Hayatım hep en iyisini aramakla geçer ve ne güzeldir ki, tanıdığım herkes de pek güzel yapar topiği.

4- Vegan Pizza (hamurunu, sosunu kendi yaptığım, peynir olarak silken tofu kullandığım ve herkesin de çok beğendiği ve tarifi vegan blogumda da olan pizzam).

Hemen şimdi olmak isteyeceğim 4 yer:

1- Mardin

2- Kınalıada

3- Atina (orada o kadar çok bekleyen eşim dostum var ki, aslında hemen şimdi gitmem de gerekir)

4- Şile ya da Ağva

Bir yağmur damlası olsaydım düşmek isteyeceğim 4 yer:

Yalnızca bir tek yer var, o da okyanus. Okyanusta bir damla olmak duygusunu ben Hindistan'da yaşadım ve o duyguyu çok sevdim. Evet, bir yağmur damlası olsaydım okyanusa düşmek isterdim.

Benden bu kadar...

Bu mim'i kimlere paslayayım? Buldum:İko, Merail, Borsalino, PortakalMavisi, Arjantin'denPapağanGibiYazılar ve tabiî arzu ederse Zeynep...

Haydi bakalım!

6 yorum:

papagangibi dedi ki...

ilk defa mimlenmiş bulundum böylelikle :S bu arada çok eğlenceli mesleğin ve işlerin var. grotowski ve barba yöntemiyle verdiğin derslere de birgün mutlaka katılmak isterim. sevgiler...

Nükhet Everi dedi ki...

Hayırlı olsun ilk mim... :)))) Aslında sen de uydur bir mim pasla ona buna :))))) Sana not yazdım diğer meseleyle ilgili ve öptüm...

Zeynep Everi dedi ki...

pssssssssssssssst aloooo bağğğyan bakar mısınız kim bu Zeynep???????????????????????????? (telefonla da sorarım alla alla sana ne? burdan soracağım ablam değil misin?):P

Nükhet Everi dedi ki...

Üstüne tıkla bak bakalım kimmiş?

Zeynep Everi dedi ki...

Heee tıkladım aradığınız kişiye ulaşılamıyor yazısı çıktı

Nükhet Everi dedi ki...

dıt dıt dıt dıt dııııııııııııııııııt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails