13 Eylül 2008 Cumartesi

Gitmelerde gönlüm gene...


Gitmelerde gönlüm gene... Alıp başımı gitmelerde...

İlknur'un tatil yazısını okuduğumdan beri hissettiğim bu. Kıskandım... Ama benim gönlüm beni deniz kıyılarına değil bozkırlara çağırıyor.

Ah deli gönül!

Hürriyet’in seyahat eklerini karıştırıp temizliğe oturdum, ilanlarla ve reklamlarla dolu olan ve benim için gereksiz olan sayfaları atarken gözüme takılan bazı yazıları okuyup hayallere daldım.

Alıp sırt çantamı, uyku tulumumu basıp gitmek geldi içimden.

Ama nereye gideceksem?

Gidecek yer çok da, soruyu değiştirip yeniden sormalı: Nasıl gideceksem?

İşler başladı. Bu hafta İstanbul turları var, ondan sonraki hafta sonu Antakya’dan başlayan ve Ankara’da biten 10 günlük Anadolu turum var. Zaten yollarda olacağım. Ne hayali kuruyorum ki?

Gerçi hayal kurmaktan zarar gelmez ama benim bu gideceğim 10 günlük tur da enteresan, macera gibi bazılarına. Ben buraya her gün rapor ederim turu ve yaptıklarımızı ettiklerimizi. Ama isterseniz şöyle kabataslak bir güzergâh yazayım size.

İstanbul’dan Adana’ya uçup orada grubumu karşılayıp Antakya’ya geçeceğim. 1. gün Antakya, Müze ve St. Pierre, 2. gün Samandağ vs, 3. gün Gaziantep Müze vs., 4. gün Atatürk Barajı üzerinden Harran ve Şanlıurfa, 5. gün Nemrut, 6., 7. ve 8. gün Kapadokya, 9. gün Çorum Hattuşaş, Yazılıkaya ve Alacahöyük, 10. gün Ankara ve ertesi gün İstanbul’a dönüş.

Aslında 12 gün gidiş ve dönüş transferleri ile. Uzun zamandır benim hayatımda bu rotalar gündemde değildi (Güneydoğu hariç) o nedenle seviniyorum.

Bir de garip bir durum var ama: Alman Dışişleri Mardin’i tehlikeli bölge ilân etmiş. Bu sebeple Almanya’da kimse Mardin koyamıyor programına. Ne manyaklıksa? Aslında bu 12 günlük Anadolu turunun 2 günü Mardin vardı programda, ama çıkartmak zorunda kaldı acenta, yerine Çorum ve Ankara kondu. Olsun, ne yapalım? Ben oraları da severim. Ama bu saçmalığı nedeniyle ALMANYA’YI POTESTO EDİYORUM!

Bu arada, seyahat eklerini karıştırırken bir şekilde yazılardan internet ortmına sıçrayıp 3 değişik site keşfettim. Gezginseniz belki bildiğiniz, tanıdığınız hatta üye olduğunuz siteler olabilir.

İlginizi çekerse:

Binrota


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails